Przejdź do sekcji:
Konkurs „Najpiękniejsza Palma Wielkanocna”
Regulamin III Gminnego Konkursu „Najpiękniejsza Palma Wielkanocna”
Organizator:
Wójt Gminy Stanisławów
Obsługa techniczna:
Urząd Gminy Stanisławów
I. Cele Konkursu:
- Popularyzowanie oraz kultywowanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych związanych z Niedzielą Palmową oraz Wielkanocą.
- Pogłębienie wiedzy na temat symboliki i znaczenia palmy w obrzędowości ludowej oraz pielęgnowanie tradycji.
- Rozbudzenie inwencji twórczej.
- Przekaz wartości i tradycji ludowej.
- Integracja społeczności lokalnej
- Promocja dorobku kulturowego wsi wraz z promocją Gminy Stanisławów.
II. Zadanie konkursowe:
- Zadanie polega na wykonaniu palmy wielkanocnej z wykorzystaniem tradycyjnych metod i materiałów. Polecana technika wykonania: materiały naturalne: żarnowiec, bukszpan, bazie, gałązki brzozy, trzciny suche kwiaty, trawy, wstążki, bibuła, krepa, itp.
- Palmy wcześniej wykorzystane przy innych konkursach oraz gotowe/kupione nie będą podlegały ocenie jury.
III. Warunki konkursu:
- W konkursie mogą uczestniczyć: Koła Gospodyń Wiejskich, Stowarzyszenia, Świetlice środowiskowe, kluby, osoby indywidualne z terenu Gminy Stanisławów oraz osoby/stowarzyszenia należące do Parafii Stanisławów lub Pustelnik.
- Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną palmę, obowiązkowe jest wypełnienie karty zgłoszeniowej stanowiącej załącznik:
- nr 1 dla osoby pełnoletniej lub organizacji,
- nr 2 dla dzieci i młodzieży do lat 16,
do niniejszego regulaminu.
- Palma musi wynosić minimum 100 cm wysokości.
IV. Miejsce i termin konkursu:
- Palmę wraz z kartą zgłoszeniową należy dostarczyć w dniu 10 kwietnia 2022 r. (niedziela) w godzinach 9.00 – 10.00 osobiście do kościoła św. Jana Chrzciciela i Św. Stanisława Biskupa w Stanisławowie i przekazać organizatorom konkursu.
- Komisja konkursowa, w godz. 10.00 – 11.00 przed wejściem do Kościoła po otrzymaniu karty zgłoszenia dokona oceny Palm Wielkanocnych dostarczonych na konkurs.
- Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników nastąpi po mszy o godz. 11.00. Wyniki zostaną opublikowane na stronie WWW i na fanpage Gminy Stanisławów.
- Obecność autorów dostarczonych palm w czasie ogłoszenia wyników konkursu jest nieobowiązkowa.
- Zgłoszenie palm do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wystawienie prac na wystawie pokonkursowej.
- Palmy będą stanowiły dekorację Wielkanocną Kościoła. Obowiązkowy odbiór palm 01.05.2022 r. po mszach niedzielnych.
V. Ocena prac:
- Oceny palm dokona Komisja powołana przez Organizatorów.
- W skład powołanej komisji wejdą osoby nie związane z uczestnikami konkursu.
VI. Kategorie:
- Dzieci i młodzież do 16 roku życia.
- Dorośli.
VII. Kryteria oceny prac:
Oceniając prace jury będzie brało pod uwagę:
- zgodność z regulaminem konkursu,
- użycie i dobór odpowiednich materiałów
- pomysłowość i inwencję twórczą uczestników konkursu,
- wielość i bogactwo użytych materiałów,
- estetykę wykonania pracy,
- Palmy w obydwu kategoriach będą oceniane tak samo, nie zależnie czy zostały wykonane jednoosobowo czy grupowo,
- Ocena prac dokonana zostanie według kryteriów znanych wszystkim jurorom.
VIII. Nagrody:
Prace, które otrzymają najwięcej punktów zostaną nagrodzone. Organizatorzy przewidują nagrody rzeczowe lub finansowe.
IX. Postanowienia końcowe:
- Niniejszy regulamin stanowi podstawę przeprowadzenia konkursu.
- Organizatorzy nie zwracają uczestnikom żadnych kosztów związanych z ich uczestnictwem w konkursie.
- Werdykt Komisji Konkursowej jest ostateczny i nie podlega reklamacji.
- Organizatorzy uprawnieni są do zmiany postanowień niniejszego regulaminu.
- Organizatorzy mogą w każdym terminie unieważnić konkurs i nie rozstrzygać go, bez podania przyczyny.
- Przystąpienie do konkursu jest dobrowolne.
- Uczestnik konkursu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych. Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych w ramach konkursu „Najpiękniejsza Palma Wielkanocna” stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
- Kontakt: Katarzyna Sabak, Urząd Gminy Stanisławów ul. Rynek 32 , 05-304 Stanisławów tel: 25-75-75-859.